Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Arkiv för 8 maj, 2011

Viktkamp hoppas du läser detta

Försökte att kommentera inne hos dig men jag var inte ”tillåten”. Såg att det inte var ngn annan som hade kommenterat heller. Har du lyckats aktivera ngn funktion som inte tillåter kommentarer?

Eller är det min data som är lite knäppowitch? Prova gärna ni andra oxå


Mycket ska man höra innan öronen trillar av!!

Talibaner älskar spelet Counterstrike för det hjälper dem att behålla sitt skarpsinne. Och jag som lät min son spela det 🙂

Du är antagligen taliban om:

 

     *du tjänar ditt uppehälle genom att framställa heroin, men du dricker inte öl av moraliska skäl.

  • …du är en stolt ägare av ett maskingevär för 30 000 bagis och en bazooka för 50 000, men du har inte råd att köpa skor.
  • …du har fler hustrur än vad du har tänder.
  • …du torkar dig i arslet med bara handen, samtidigt som du anser att bacon är orent.
  • …du anser att jackor enbart ska finnas i två stilar: skottsäker och självmords.
  • …du inte kan komma på någon som du inte har förklarat Jihad mot.
  • …du anser att television är farligt, men går dagligen omkring med sprängämnen i fickorna.
  • …du blev häpen över det faktum att mobiltelefoner faktiskt har andra användningsområden än att spränga bomber på långt avstånd.
  • …du inte har något emot kvinnor och menar att alla män borde äga minst en.
  •  ..alltid har varit förälskad i din grannes get.

 

………… Och nu kan vi lägga till CS oxå..

 

Läs artikeln här:http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article12993398.ab


Award

Jag fick en award av Galningen från Norr. Thank you thank you..

Tyvärr för min del gäller det kändisar o jag kan inte komma ihåg så många andra än mig själv.. So I`m sorry men inget snaskigt att läsa här!!

Jag ska även skicka den vidare till åtta andra o eftersom jag är lite lat tar jag alla utom en i kommentarsordning.

1.Lady Diana som antagligen har den smaskigaste historien av alla på hela bloggen 🙂 Fast du kan bespara mig detaljerna.. .)
2. Kajsa-Lisa troligen ett wildcard 🙂
3. Tofflan i dom lugnaste vattnen går de största…
4. Ama de Casa har hon inte träffat ngn så ordnar hon det!

5. Nillan på nätet kanske ngn kunglig..

6.Roggan jag tror inte att jag är helt fel ute om jag gissar på ngn i Mjällby

7. Vicke har nog varit med om mer än han ger sken av

8. Bengt journalist så han bör ha träffat några

Så skriv nu när ni mötte Lassie


Sexualitet o Anonyma kommentarer!

Ett gammalt inlägg jag gjort som jag publicerat 2 ggr m en nu är det dax igen. Varför finns det folk som inte har bättre saker för sig än att klanka ner på andra? Och i synnerhet när det gäller sex!  Det var ngn som skrev att när det gäller våld o krig då är vi inte så moraliskt fördömande men när det gäller sex.. Det ligger en hel del i det påståendet.

Varför skall en del folk vilja få det som om det är nåt fel o hemskt att bejaka sin sexualitet?! Så länge man skyddar sig o inte sårar ngn annan o gör det för att man vill ha sex o inget annat. Visste ni t ex att över 70% har en sexleksak hemma! Många vill/kan inte erkänna en sån simpel sak.. Hur många procent säger att de onanerar om man frågar? Jag kan ju förstå om en hel del tycker att det är privat men man ska ju inte behöva skämmas för att man kan ”erkänna” sånt… Med det inte sagt att det är ngt man diskuterar med vem som helst!

 Första gången jag körde det här inlägget fick jag en alldeles hilarious kommentar av ingen mindre än KajsaLisa:

 varför fråga om nåt som man vet att alla gör. Man frågar ju ingen om de äter mat!!

Jag vet ju inte hur jag ska tolka den riktigt (om det är till min favör eller ej, haha) men den är rolig iaf..

 

Vi kvinnor är extra bra på att döma ut andra som slampor. Har en vän som fick den stämpeln på sig i sin ungdom bara för att hon är lite openminded o gärna prövar det mesta innan hon dömer ut det.. Hon var lite före sin tid för med åren så har jag insett  hur mkt jag missat! Kanske dags att göra ngt åt det så man inte sitter på ålderdomshemmet sen o ångrar allt man inte vågat sig på..

Vad är det för sorts människor som finner njutning av att hacka ner på andra?  Och i synnerhet när det är sånt man inte kan rå för! Tanklösa ungdomar har man lite mer förståelse för även att det absolut INTE är OK!! Men vuxna?!?  Enda ”trösten” är att de människorna mår så dåligt själva.  Det är det som gör att man kan förlåta dem.

Det är ju bara att skita i att läsa vidare om man stör sig. Och inte behöver man bevisa för sin omgivning att man är ett totalt pucko  heller  o lämna en kommentar om det. Herregud, lägg eran energi på annat istället. Den kan säkert göra NYTTA nånstans men inte genom att vara taskig..

Det är bara av starka personer man kan förvänta sig godhet…’

Jag anser att kan man inte stå för det man säger kan man lika gärna hålla käften!! För lets face it: Vad åstadkommer personen ifråga mer än att visa de andra som kommenterar att man är ett totalt pucko utan ryggrad…