Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Arkiv för 25 juli, 2011

Graviditetstest!!

Denna bild har jag lånat av lady Diana. Vet inte vad jag hade för allvarligt hjärnsläpp när jag döpte henne till lady??

 

 

 

 

 

Finskt graviditetstest

 

Stoppa in en flaska Koskenkorva i muttan. Kommer den ut halvfull är det en ny finne på väg!!


Några är ute och cyklar!!

En del personer inne på vovve.se tror att jag tröttnat på det ansvar Shabba medför men det har jag inte! Det var något jag var beredd på (även att jag lurat i barnen att det är deras hund så att de med tar lite ansvar o hjälper till).  Att han skulle vara skitjobbig det visste jag men även söt o alldeles UUUnderbar!!

Anledningen till att jag ställde frågan om en omplacering var bäst var för att en hundmänniska väckte tanken..Jag vill ju göra det som är bäst för Shabba!  Och jag har ju aldrig varit ngn hundmänniska det är därför jag frågar så mkt o är lite nojjig sen så är ju Shabba en ”problemhund” som har lätt för att stressa upp sig o gå överstyr…Så jag känner att jag inte har tid att lära in fel saker som man sen ska lägga ner massor av blod,svett o tårar på att åtgärda! Bättre att göra rätt från början. Och jag är övertygad att det går att komma tillrätta med hans problem. Tiden får utvisa om jag har fel! Nina gav mig ett superbra råd: lyssna till ditt hjärta!! Ibland kan det visa sig rätt ibland fel men är hjärtat med så engagerar man sig ju mer!!

Det går mkt bättre med allting när inte Filip är hemma men jag ska beställa en bok till honom med fakta om hunduppfostran som är skriven för barn. Det kanske underlättar o så lyssnar han väldigt mkt på Tomas (Östra Hundskolan) som har valpkursen. Honom ser han upp till! Det är ju bra av flera anledningar ( ni som har lösen vet vad jag menar).Men nu är det klackarna i taket som gäller för nu är jag ensam ensam ensam resten av veckan. Fatta känslan!!